2013/2014
- NOV reflex therapie - door Marjolein Aarten
- Training "Ik leer leren" - door Tea Adema
- Studieavond LBRT De vertaalcirkel - door Ceciel Borghouts
- Systemisch en contextueel coachen - door Tea Adema
- Netwerk Dyslexie: Hoogbegaafdheid en dyslexie; praktijkonderzoek "Twice-exceptional, a puzzling paradox" - door Mariken Blauwhof
- Netwerk Dyslexie: Woordenschat, theorie en praktijk - door M.Konink, H.Maurer, A.Houweling
- Studieavond LBRT: Ik leer leren - door Eric Drost, Brenda de Jong, Bernadette Kolthof
- Onderwijsevent Nijverdal:
- Reggio Emilia - Ellen de Haan
- Ik zie ik zie wat jij niet ziet - Geert Zomer
- Hoogbegaafdheid - Rineke Derksen
- Executieve functies - Eveline Angeneind
- Jouw kind, jouw spiegel - Arianne Bronsvoort en Angelique de Vries - WoordBeeld trainer - CNLS door Will Missot
- Jamara rekencoach – CNLS door Will Missot
- Workshop: Lezen in kleur – Alexis Leerhulpmiddelen door Romy Hebers
- Lezing: MatriXmethode – door Ingrid Stoop
- Dominantie Matrix - CNLS door Will Missot
- Ontdekken en herstellen van neuro-ontwikkelingsvertraging bij kinderen - door Marjolein Aarten
- Netwerk dyslexie: Begrijpend lezen - Arianne Houweling, Mariette Konink, Hanneke Maurer
- Rouw, verlies en echtscheiding - door Tea Adema
2012-2013
- Opleiding tot kindercoach, door Centrum Tea Adema
- Congres Stichting Dyslexie Nederland:
- De diagnose van dyslexie: het oplossen van dilemma's, door Prof. Dr. Aryan van der Leij;
- Bestaat 'enkelvoudige dyslexie'? door Prof. Dr. Frank Wijnen & Dr. Elise de Bree;
- Naar herziening van het dyslexie typerende profiel, door Dr. Peter de Jong;
- Effectief behandelen en begeleiden van kinderen en jongeren met dyslexie: '1+1 is meer', door Dr. Astrid Geudens;
- PDDB 2.0, Een brug naar de middag, door Dr. Chris Struiksma & Ellen Loykens;
- Inzet ervaringsdeskundigheid bij verbetering kwaliteit, door Drs. Cecilia Kalsbeek;
- van 1995 via 2006 en 2009 naar 2013 - door Prof. Dr. Wied Ruijssenaars - Netwerk bijeenkomst "Ik leer anders":
- Meesterschap, je identiteit als rolmodel - door Nick van Deudekom
- Fixatie-disparatie - door Will Missot - Praktijkdag: Werken met casussen en materialen van de kindercoach - door Tea Adema
- Studieavond LBRT: Communiceren met kinderen, een boeiende uitdaging - door Rigt Navis
- Verdiepingscursus spelling:"Spellingproblemen?! en dan?!" - door Carine Manderfeld
- Workshop + licentie "Coachee" - door Jeannette Bakker-Stam
- Oplossingsgericht werken en Kids'Skills - door Tea Adema
2011/2012
- Symposium Dyslexie van Stichting Balans:
- Van genen naar lezen, door prof. dr. B. Maassen
- Van onderwijs naar zorg, door drs. F. Scheltinga
- Dyslexie in de zorg, door dr. C. Struiksma
- Van protocollen naar praktijk door dr. R. Kleijne
- Dertien jaar NWO-onderzoek dyslexie, door prof. dr. A. van der Leij
- Spellingvaardigheid oefenen of compenseren, door prof. dr. A. Bosman
- Ondersteunende technologie, door mevr. K. Henneman
- Kwaliteit van de dyslexiebehandeling, door drs. E. Loykens. - Opleiding tot kindercoach, door Tea Adema
- Cursus Communicatie In Print, door Eelke Verschuur
- Cursus Motiverende gespreksvoering, Josca Fokkema
- Training "Ik leer anders", door Agnes Oosterveen-Hess
- Thema avond LBRT: Breuken, procenten en kommagetallen, door Marjolein Fekkes
- Workshop "Pak die breuk", door Milenka Brouwer & Jolanda Nieveld
2010/2011
- Workshop Beeld en Brein® HuLP, door Sietske Zwerver
2009/2010
- Conferentie Lezen wat werkt echt?, door ECNO
- Dyscalculie en Rekenproblemen, door Hans van Luit
- Succesvol werken met leerlingen met zwakke executieve functies, door Elly Joosten
- Minisymposium Dyslexie: Neurologie & Dwaalwegen; Resultaten van het Dutch Dyslexia Program; evaluatie van de vergoedingsregeling voor dyslexie - door Prof. dr. B.A.M. Maassen en Drs. E.M. Krikhaar
2008/2009
- Leesspecialist, door ECNO
- Dyslexie Coach, door KPC groep
- Met sprongen vooruit, door Menne Instituut
- Spellingproblemen?! En dan?, door KWeC Carine Manderfeld
2007/2008
- Dalton cursus – door Hans Wenke