Wie ben ik?
Mijn naam is Esther Terpstra.
Ik heb 17 jaar in het basisonderwijs gewerkt in verschillende functies (groepsleerkracht, IB-er en RT-er).
Al vanaf mijn eerste jaar voor de klas waren het de kinderen met een “andere leerbehoefte” die mij boeiden. Vele opleidingen, trainingen en cursussen volgden en volgen nog steeds! Nieuwsgierig? lees hier!
In 2009 ben ik gestart met RT-praktijk Terpstra. In combinatie met werken in het onderwijs, wist ik precies wat er speelde in onderwijsland. In de individuele begeleiding kon ik daar dan goed bij aansluiten.
MAAR: Het bloed kruipt waar het niet gaan kan! In juni 2014 heb ik mijn baan in het onderwijs opgezegd om me volledig voor kinderen met een andere leerbehoefte in te kunnen zetten. Inmiddels is werken met zowel lichaam als brein een pijler in de werkwijze in mijn praktijk. Daarbij zie ik een probleem of bepaald gedrag van een kind niet losstaand, maar in een context. Dus werk ik met kind én ouders.
Ieder kind leert op zijn eigen wijze en heeft ook zijn eigen wijsheid in pacht als de “klepjes” even dicht zijn en leren, in de breedste zin van het woord, even niet meer lukt.
Ik vind het een uitdaging om samen met je kind te zoeken naar die wijsheid:
Wie ben ik? Wat voel ik? Waar sta ik? Waar wil ik naartoe? En wat heb ik daar voor nodig?
"We kunnen niet van alle kinderen sterren maken, maar we kunnen ze wel allemaal op hun eigen wijze laten schitteren!"